2012-02-21

En stulen dag på Rösås


Johan inspekterar lederna

Hur skulle det se ut om blockklättrarna varje år var först med att klättra torr klippa?

Det där med att skotta fram block är inte riktigt min grej, så jag och Johan Hasslow åkte ner till Rösås denna strålande februaridag. Tanken var att det skulle vara torrt och fint i Ravinen. Tyvärr så smälte en hel del av den snö som fallit tidigare i veckan under dagen och rann ner längst överdelen av lederna. Lederna var bara torra upp till överhänget slutade. Allt blev blötare och blötare under dan. Det var ungefär så jobbigt som man kan tro att ta sig fram till instegen, det tog oss drygt 40 minuter medels snöskor. Vi klättrade med varierande framgång 3,5 leder innan vi gav upp.

Bergsförare Hasslow leder oss uppför slänten


Nu sitter jag på min kammare och drömmer mig tillbaka till 2010 då vi hade Niemisel-premiär den 14 februari.
kommentarer